Concorde sadece bir anı olabilir, ancak bazı uçak üreticileri hala görmek süpersonik uçağı sivil havacılık geleceği olarak. Pencere ve korkutucu tavuk sarsan olmadan nüfuslu alanlar üzerinde yaygın süpersonik uçuş için izin vermek için, elektronik firması Rockwell Collins hafifletmek veya sonik bomları ortadan kaldırmak için gelecekte süpersonik uçağın pilotları yardım için bir 3D kokpit görüntüsünü geliştirmek için iki yıllık sözleşme NASA layık görülmüştür.
Geri 1960 yılında, süpersonik uçaklar sivil hava yolculuğu geleceği gibi görünüyordu, ama 1970 ile engelli bir dizi British Airways ve Air France tarafından uçakla 20 Concorde'a ses yolcu filosunun daha Dünyanın en hızlı azalma, hangi kendilerini sundu. En büyük sorunlardan biri önde uçak geçerken çok yüksek bir patlama yapan bir şok dalgası oluşturur uçağın itiliyor havanın neden olduğu sonik patlama oldu. Bu Concorde hizmete girdiğinde, sadece uzak nüfuslu alanlar, okyanus üzerinde Mach 1 geçmişte uçmak için izin anlamına geliyordu. Söylemeye gerek yok, bu zaten pahalı bir uçak daha az rekabetçi hale.
Modern uçaklar mühendisleri gibi yeni gövde ve burun tasarımları, yeni kanatlar ve tüm shockwave azaltmak için yapılan yeni motor gondol olarak, sonik patlama sorunu azaltmak için yollar her türlü arıyoruz. Ama sonik patlamaları o kadar basit değil. Onların oluşum düzlemi araya nasıl meselesi değildir. Diğer ilgili faktörler ve ne NASA yapmak Rockwell Collins istediği her türlü Orada onları yapılandırmak yönlendirme veya ortadan kaldırmak için izin verir pilot için sonic boom bir görsel temsilini yapabilirsiniz kokpit veya uçuş güvertesi ekran ile gelip toplamak vardır bom nüfuslu alanlar üzerinde uçarken.
Rockwell Collins ekran dayanan Gerçek Zamanlı Sonic Boom Display ABD Hava Kuvvetleri yardımıyla NASA'nın Armstrong Uçuş Araştırma Merkezi tarafından geliştirilen. Bu zemin üzerinde yön ve sonik boom şeklini tahmin etmek gibi yerüstü ve uçak bazlı hava durumu verileri, atmosferik koşullara, yükseklik, ivme, elbette, arazi, hız ve uçak yapılandırmasına olarak, gerçek zamanlı bilgi alır ve tavsiye eylemleri en aza indirmek veya ortadan kaldırmak için.
Gerçek zamanlı veri egzersizi ve uçağın yoluna potansiyel sonik patlamaları hesaplayan bir işlemci kullanan bir etkileşimli 3D görüntüleme haritası oluşturarak yapar. Sistem daha sonra yeri ve bariyerleri yoğunluğunun görsel iz yanı sıra azaltılması veya kurs veya hızlanma değişiklikleri yoluyla patlaması ortadan kaldırılması için önceden programlanmış manevralar bir menü oluşturur.
Rockwell Collins göre, teknoloji Rockwell Collins'in İleri Teknoloji Merkezi'nin yardımıyla araştırma lider NASA Armstrong Uçuş Araştırma Merkezi NASA'nın Yüksek Hızlı Projesi uygulanacaktır. NASA ABD Federal Havacılık İdaresi (FAA) uçuş planları dosyalama ve sivil süpersonik uçuş kez daha bir gerçeklik haline gelirse uçuş izlemek için benzer sistemler gerektireceğini söyledi.
"Gerçekleşmesi için arazi üzerinde süpersonik seyahat için için, pilotlar uçağın sonik patlama meydana nerede söyler sezgisel ekran arayüzü ihtiyacınız olacak," John Borghese, başkan yardımcısı, Rockwell Collins İleri Teknoloji Merkezi diyor. "Uzman ekibimiz en etkili kalabalık alanlarda veya sonik bomları önlemek için uçağın uçuş yolunu değiştirmek için kokpitte pilotların bu göstermek ve rehberlik geliştirmek için nasıl en iyi şekilde araştıracağız."
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder